úterý 9. června 2015

Jaké existují možnosti zabezpečení objektů?

Když se bavíme o ostraze objektů, nejčastěji se budeme setkávat se dvěma základními způsoby zabezpečení. První způsob je fyzická ostraha, kdy je objekt zabezpečován pomocí k výkonu oprávněných osob, zatímco v druhém způsobu – dálkové ostraze je objekt střežen na dálku. Není však předem dáno, že ostraha musí být prováděna jedním, nebo druhým způsobem, lze totiž provést i kombinaci obou způsobů.


Fyzická ostraha objektů

Fyzická ostraha znamená zabezpečení objektu, a případně i ochrana osob prostřednictvím pracovníků bezpečnostní agentury. Dle konkrétní formy fyzické ostrahy lze tyto služby rozdělit na více typů:
  • Strážní služby
  • Recepční služby
  • Dálková elektronická ostraha a zásahová jednotka

Strážní služby

Pracovníci strážní služby zajišťují ostrahu vrátnice, vedou evidence a kontroly vozidel či osob v objektu, vykonávají pochůzkovou činnost a provádí kontroly vnitřních i vnějších prostor objektu. Ačkoliv je pojem fyzická ochrana spojován především s ochranou proti kriminálním živlům, její pracovníci také mohou provádět kontrolu hlídaného objektu, co se týče škod vzniklých při poruchách zařízení, požárem, výpadkem proudu či dalšími nevyzpytatelnými faktory. Fyzická ostraha může navíc potenciálně včas odhalit a zabránit haváriím.

Recepční služby

Pracovníci na recepci objektu vedou evidenci návštěv objektu, zajišťují servis pro návštěvníky či nájemníky objektu, vyřizují poštu, obsluhují telefonní ústřednu a poskytují další služby spojené s výdejem a příjmem klíčů. Mezi další služby pracovníků patří uzamykání budovy i obchůzková činnost.

Dálková ostraha objektů

Dálková elektronická ostraha

Pojmem dálková elektronická ostraha se rozumí střežení objektu skrze elektronické zabezpečovací systémy, popřípadě skrze systémy kamerové. Veškeré informace ze střeženého objektu jsou následně odesílány ke vzdálenějšímu dohledovému centru a v případě poplachu operátoři dohledového centra provedou následné kroky k zajištění hlídaného objektu.

Pult centrální ochrany

Pult centrální ochrany neboli zkráceně PCO je jednou ze složek dohledového centra. Právě zde jsou totiž přijímány a také vyhodnocovány informace z elektronických systémů jednotlivých objektů. Pult centrální ochrany nabízí nepřetržitý monitoring zajišťující ostrahu po 24 hodin denně.

Výjezdová jednotka

Výjezdová jednotka je sbor zaměstnanců bezpečnostní agentury, jejichž cílem je samotný zásah a následné převzetí kontroly nad napadeným objektem. Pokyn k výjezdu je jednotce dán prostřednictvím vyhodnocených informací odeslaných elektronickými systémy, popřípadě lze jednotku vyslat i na přání klienta.

7 komentářů:

  1. Taky jsme s přítelem před nedávnem řešili zabezpečení našeho domu a nakonec jsme si jej nechali udělat od https://www.rex.eu/hlidame-a-sledujeme/nemovitosti/zabezpeceni-domu/ Zatím jsme s jejich službami velmi spokojení a doufám, že to tak bude i nadále ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. My teda doma kamerový systém bohužel nemáme. Nedávno jsem ho ale nechal instalovat ve firmě. Celou výrobu jsme modernizovali, tak v rámci toho jsem tam nechal udělat i lepší zabezpečení. Máme tam teď docela drahé šroubové kompresory, tak by bylo celkem nemilé, kdyby se je třeba někdo pokusil ukrást.

    OdpovědětVymazat
  3. Na dům jsem si musela nechat nainstalovat bezpečnostní kamery, jelikož se mi několikrát zloději vloupali do kůlny a byla mi odcizena zahradní technika, kterou jsem tam měla uskladněnou. Od doby, co jsem si pořídila kamery a chodí mi upozornění na mobil, se mému domu zloději vyhýbají, ale moje sousedy vykradli již několikrát.

    OdpovědětVymazat
  4. Kamery jsou bohužel v dnešní době nezbytnost, také je na domě máme. Nicméně myslím si, že velkou službu v zabezpečení domu dokáže udělat i nějaký slušný plot. Co si budeme povídat, nějaké obyčejné poplastované pletivo asi potenciálního zloděje moc nezastaví, ale nějaký nedobytný plot, to už je trochu něco jiného. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vidím to tak, že do nějakého lepšího zabezpečení domu teď asi také budeme muset investovat. Nedávno jsem se totiž rozhodla uložit velkou část našich úspor v investiční palladium a to je potřeba nějak chránit. Začala jsem tím, že jsem objednala trezor, to je podle mě základ. Určitě to ale bude chtít i nějaké elektronické zabezpečení.

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, mockrát díky. Taky teď hodně řešíme ochranu našeho domu. Mám v plánu ještě do léta pořídit kamerový systém a určitě i nějaký alarm. Říkal jsem si, že by možná kolem domu nebylo naškodu dát i nějaké venkovní světlomety reagující na pohyb. To je obecně podle mě dost užitečná věc.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat